Afdelingen

KIEKEBOES

Deze afdeling is voor onze allerjongsten (6-7, eerste en tweede leerjaar). Samen met de leiding duiken ze onder in een fantasiewereld van bosberen, prinsen en prinsessen en indianen. Een verkleedpartij zit er ook altijd wel eens bij!

SPEELCLUB

De meisjes uit het derde en vierde leerjaar (8-9) zijn meer dan welkom bij de Speelclub. Ze kruipen allemaal samen voor of zelfs in de poppenkast. Of ze trekken erop uit voor een tocht vol spelletjes, plezante liedjes en gekke opdrachten. Op bivak vallen ze in slaap bij een verhaaltje van de leiding.

KWIKS

De 10- tot 12-jarigen hangen samen met hun kwiksleiding de aap uit. Ze ravotten zich te pletter, trekken eropuit met de fiets en lopen zich de ziel uit het lijf bij een supergroot bosspel. Soms maken ze de gekste creaturen in klei en verkleden zich in monsters en draken. Regen en wind houden hen niet tegen om buiten te ravotten. Het liefst springen ze dan nog in een grote plas om lekker vuil te worden. Kwiks zijn sterk in het verzamelen van heel wat speledingen, waarmee de leiding toffe spelen verzint.

TIPPERS

De tippers (12-14) trekken eropuit met de fiets of met de trein om in één of andere stad een groot zoekspel te doen. Keihard ertegenaan gaan in een pleinspel en graag winnen, door tactiek of door snelheid. Stilvallen om te zwijmelen over een superster of om de laatste stand van zaken in voetballand te bespreken, hoort erbij. Ze schminken zich om het gekst voor een show en zomerse zondagen eindigen steevast in een waterfestijn. Kortom: typisch tippers…

TIPTIENS

De tiptiens (14-16) trekken op avontuur, doen een tweedaagse tocht in de natuur met rugzak en kompas of bouwen zelf een vlot om de rivier over te steken. Ze beulen zich af in een zelfverzonnen sport, of zetten hun lokaal volledig op z’n kop om het een nieuwe look te geven. Het zijn rasacteurs en het duurt vast niet lang voor hun eerste fotoroman verschijnt in een zelfuitgegeven tiptienblad.

ASPI’S

De aspi’s (16-18) nemen het er goed van en wisselen hevige spelen af met stevige babbels in het gezelligste hoekje van het lokaal. Af en toe staan ze stil bij ‘leiding zijn’ of proeven ze van het leiden van een jongere afdeling. Ook al zijn ze de oudste afdeling, toch leven ze zich heel graag uit in een leuke tocht, een boeiende quiz, een goed discussiespel, een uitdagende knutselactiviteit of een levensgroot gezelschapsspel. We vinden het belangrijk dat ook deze leeftijdsgroep nog volop kan genieten van het Chiroleven!